REKLAMA
Znaleziono 3060 wyników
W Polsce buduje się mniej centrów handlowychartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce buduje się mniej centrów handlowych
Jak wynika z najnowszego raportu CBRE w pierwszym kwartale 2022 r. do użytku oddano zaledwie 40 tys. mkw., a 250 tys. mkw. zostaje w budowie. Zdecydowana większość, bo 230 tys. będzie oddane do użytku jeszcze w tym roku.
[Polska] Nowe projekty zmieniają układ sił na mapach handlowych miast; przebudowy oraz rozwój nowych formatów i ulic handlowych to nadal kluczowe trendy na polskim rynkuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Nowe projekty zmieniają układ sił na mapach handlowych miast; przebudowy oraz rozwój nowych formatów i ulic handlowych to nadal kluczowe trendy na polskim rynku
Tak wynika z raportu Jones Lang LaSalle „Rynek handlowy w Polsce – II kw. 2013 r.”. Eksperci Jones...
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsce
Po oddaniu ponad 319 tys. mkw. GLA powierzchni, całkowita podaż w sektorze centrów handlowych na koniec 2022 roku wyniosła ponad 12,7 mln mkw. GLA, a nasycenie powierzchnią osiągnęło 327 mkw. na 1 000 mieszkańców. Rok 2022 zapamiętany zostanie jako rok licznych wyzwań dla branży handlowej. Wojna w Ukrainie, wzrost cen surowców oraz wysoka inflacja miały znaczący wpływ na zmniejszenie wydatków Polaków na zakupy oraz usługi, a co za tym idzie, również na kondycję firm handlowych. Z drugiej jednak strony wielu deweloperów oraz sieci handlowe sprostało tym wyzwaniom i z sukcesem dostosowało się do nowych warunków.
Redkom Development Sp. z o.o.firma
Pokaż firmę
Redkom Development Sp. z o.o.
Stara Iwiczna, Słoneczna 116a
Rynek inwestycyjny w Polsce po 5 miesiącach – gdzie jesteśmy?artykuł
Pokaż artykuł
Rynek inwestycyjny w Polsce po 5 miesiącach – gdzie jesteśmy?
Zbliżamy się do półmetka 2023 r.. Zanim powstaną półroczne podsumowania sytuacji na rynku inwestycyjnym, Avison Young pokazuje bieżące wyniki.
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsce
Jak wynika z nowego raportu JLL, całkowita budowana powierzchnia handlowa w Polsce wynosiła na koniec I kwartału 387 tys. mkw., z czego 69 proc. stanowiły parki handlowe. Prawie 94 tys. mkw. powstawało natomiast w ramach centrów handlowych. Największe z nich to remontowana łódzka Sukcesja, otwarta w kwietniu bełchatowska Bawełnianka oraz Galeria Goplana zlokalizowana w Lesznie. Procentowo najmniej powierzchni powstawało w ramach formatu convenience retail.
LCP Properties finalizuje refinansowanie siedmiu kolejnych nieruchomości handlowych. W planach zakup nowych działekartykuł
Pokaż artykuł
LCP Properties finalizuje refinansowanie siedmiu kolejnych nieruchomości handlowych. W planach zakup nowych działek
Należący do grupy M Core – LCP Properties, jeden z czołowych inwestorów i deweloperów na polskim rynku parków handlowych zakończył z sukcesem proces refinansowania w formie leasingu nieruchomości, dla kolejnych siedmiu swoich obiektów.
Inwestorzy poszukują bezpiecznych projektówartykuł
Pokaż artykuł
Inwestorzy poszukują bezpiecznych projektów
Wysokie koszty finansowania inwestycji oraz inflacja, która negatywnie wpływa na koszty budowy i rentowność projektów przyniosła spadek aktywności inwestycyjnej niemal we wszystkich sektorach rynku nieruchomości w Polsce. Na działania podejmowane przez inwestorów bezpośrednio przekłada się też kondycja, w jakiej znajdują się poszczególne segmenty rynku. W ostatnim czasie najmocniej wyhamował rynek biurowy. Zarówno pod względem inwestycyjnym, jak i popytowym zwolnił również sektor magazynowy.
firma
Pokaż firmę
Parki Tematyczne Sp. z o.o.
Mitiska REIM i Karuzela Holding z kredytem na refinansowanie czterech parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Mitiska REIM i Karuzela Holding z kredytem na refinansowanie czterech parków handlowych w Polsce
Mitiska REIM, wiodący inwestor specjalizujący się w europejskich nieruchomościach typu convenience, poinformował o pozyskaniu w mBanku refinansowania w wysokości 40 mln euro portfela czterech polskich parków handlowych.
Nowe otwarcia Rock Parkówartykuł
Pokaż artykuł
Nowe otwarcia Rock Parków
RockPark Błaszki otwarty został 20 grudnia 2023 roku, a z początkiem lutego RockPark Przeworsk w województwie podkarpackim. Oba obiekty to nowoczesne kompleksy handlowo-usługowe oferujące najpopularniejsze marki dostępne na rynku.
W Homeparku Rawa w Katowicach otworzono elektromarket Media Expertartykuł
Pokaż artykuł
W Homeparku Rawa w Katowicach otworzono elektromarket Media Expert
Homepark Rawa przy al. Walentego Roździeńskiego 97 w Katowicach to jeden z czterech parków handlowych, należących do portfela inwestycyjnego Pradery European Retails Parks.
W Pile powstanie duże, regionalne centrum handlowe [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Pile powstanie duże, regionalne centrum handlowe [WIZUALIZACJE]
W województwie wielkopolskim powstanie nowe, duże regionalne centrum handlowe. Bardzo dobre wyniki dotychczasowych wspólnych przedsięwzięć w Polsce oraz doskonała współpraca sprawiły, że Acteeum i BIG Shopping Centers ponownie łączą siły.
W 2021 roku w Polsce przybyło 300 tys. mkw. powierzchni handlowej i 11 nowych marek zagranicznychartykuł
Pokaż artykuł
W 2021 roku w Polsce przybyło 300 tys. mkw. powierzchni handlowej i 11 nowych marek zagranicznych
Rynek handlowy wraca do formy po pandemicznych ograniczeniach. W 2021 roku przybyło 300 tys. mkw. powierzchni handlowej, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu CBRE. Odwiedzalność sklepów rosła, a na rynku pojawiło się 11 nowych międzynarodowych marek. Utrzymywała się popularność parków handlowych, które rosły szczególnie w małych ośrodkach miejskich.
Ruszyła budowa nowego parku handlowego przy granicy Wrocławia [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Ruszyła budowa nowego parku handlowego przy granicy Wrocławia [WIZUALIZACJE]
W podwrocławskich Łanach, tuż przy granicy z Wrocławiem ruszyła budowa kolejnego N-Parku na Dolnym Ś...
Rusza realizacja nowego parku handlowego w woj. śląskim [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Rusza realizacja nowego parku handlowego w woj. śląskim [WIZUALIZACJE]
W województwie śląskim planowana jest budowa nowego, dużego parku handlowego. Inwestor z Grupy Saller przywróci nowe życie terenowi przy ul. Żorskiej 2 w Rybniku, po byłym hipermarkecie Tesco.
Wkrótce otwarcie parku handlowego N-Park w Pszczynie artykuł
Pokaż artykuł
Wkrótce otwarcie parku handlowego N-Park w Pszczynie
Sieć parków handlowych N-Park w Polsce już wkrótce powiększy się o kolejny nowy obiekt. W Pszczynie w województwie śląskim trwają ostatnie prace przygotowujące do otwarcia.
[Polska] Długofalowa analiza poziomu pustostanów w obiektach handlowychartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Długofalowa analiza poziomu pustostanów w obiektach handlowych
Wskaźnik powierzchni niewynajętej jest jednym z kluczowych parametrów, które określają kondycję obie...
AFI Europe i Echo Investment S.A. będą wspólnie rozwijały część komercyjną projektu Towarowa 22 w Warszawie [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
AFI Europe i Echo Investment S.A. będą wspólnie rozwijały część komercyjną projektu Towarowa 22 w Warszawie [WIZUALIZACJE]
Grupa Inwestycyjna AFI Europe kupiła 70 proc. udziałów w części komercyjnej projektu Towarowa 22 w Warszawie. Razem z Echo Investment S.A. będzie rozwijać część komercyjną tego projektu, który zostanie zrealizowany w samym sercu dzielnicy Wola.
2023 rok na rynku handlowym w Polsce – dobre wyniki podaży, wiele debiutów i coraz wyższe obrotyartykuł
Pokaż artykuł
2023 rok na rynku handlowym w Polsce – dobre wyniki podaży, wiele debiutów i coraz wyższe obroty
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych. 2023 rok stanął pod znakiem wzmożonej aktywności deweloperów, którzy oddali do użytku ok. 450 000 mkw. nowej powierzchni. Coraz lepszą kondycję polskiego sektora potwierdza szereg debiutów sieci handlowych – w ciągu ostatnich 12 miesięcy do Polski weszło aż 29 nowych brandów, czyli najwięcej od 2017 roku. Z kolei hamująca dynamika wzrostu cen przekłada się na lepsze nastroje konsumentów, co znajduje odzwierciedlenie w wyższych obrotach obiektów handlowych.
REKLAMA